torstai 20. elokuuta 2015

VIKAT SUOMESTA JA EKAT USASTA

Vika kerta tallilla, hyvästelin mun ekan hoitohevosen / Kävin syömässä kavereiden kanssa vielä paripäivää ennen lähtöä / Vikana iltana kävin Saunassa / Ostin myös mulle polaroid kameran!
Lentokentällä Veeran kanssa. Söin elämäni kalleimman ja surkeimman ruisleivän ikinä.
Lennon jälkeen oli melkonen selviytyjä fiilis kun oltiin löydetty matkalaukut ja päästy AFS-vapaaehtoisten luo porttien oikealle puolelle. Suomen aikaan kello oli tollon jo puol viis.

Lennon jälkeen meiät vietiin ensin bussilla hotellille ja ehdittiin jo toivoa et saatais nukkua siinä yö, mutta käytiin siellä vaan vessassa ja odoteltiin yhtä eksynyttä vaihtaria. Sitten jatkettiin matkaa bussilla Manitowociin orientaatioleirille ja yövyttiin siellä collegessa. Kun pääsin sänkyyn kello oli Suomen aikaa yli kymmenen aamulla ja voin sanoa että kyllä uni maistui. Aamupalaks saatiin mitäs muutakaan kuin vohveleita, munia ja pekonia. Lounas näkyykin ekassa kuvassa. Maassa maan tavalla right? Vika selfie Suomityttöjen kanssa lähes vuoteen!

Orientaatioleiri kesti vajaan päivän ja neljän aikoihin näin mun Momin ja kaks nuorimpaa sisarusta! Meiän piti lavalla kertoa mikrofooniin mihin ollaan menossa ja kenen kanssa asutaan ja puhumista jännitin enemmän kun perheen näkemistä! Leiriltä ajettiin suoraan mökille. Seuraavana päivänä pääsin kokeilemaan kaikkea erilaista. Mentiin veneellä syömään Wisconsinin suosituimpaan jätskipaikkaan, ajettiin jetskiillä ja ajettiin tandem pyörällä! Lämpöasteet pyöri jossain 30 celsiuksen paikkeilla ekat kolmepäivää, mutta maanantaina cross country treenien alkaessa taivaalta sato onnekseni kaatamalla vettä! Cross countryn takia oonkin ihan loppu, kahdet treenit päivässä saa lihakset kipeiksi todella pahasti.  Nyt kun säät on ollut vähän viileämpiä yks mun leppari juttu on hottub! Se on vähänku poreamme mutta terassilla. Treenien jälkeen on ihana mennä lillumaan poreisiin. Yhtenä päivänä treenien välissä mun tulevan luokan lähes kaikki tytöt tuli meille tekemään koristeita homecomingia varten, sillä mun sisko on luokan ns presidentti.  Seuraavaks vuorossa onkin mekon etsintää!